Zioła przydatne w leczeniu boreliozy

Borelioza to poważna choroba bakteryjna, która nieleczona lub leczona w sposób nieprawidłowy może doprowadzić do groźnych konsekwencji – takich jak zapalenia stawów lub uszkodzenia neurologiczne. A ponieważ nie jest łatwa do zdiagnozowania, to warto wszystkie niepokojące sygnały zgłaszać lekarzowi.

Schemat leczenia boreliozy polega na przyjmowaniu antybiotyków, a sama terapia może trwać nawet kilka lat. Dlatego też warto wspierać ją innymi środkami. W tym przypadku pomocne mogą być różnorodne zioła lecznicze, które w swoje ofercie posiada niemal każda zielarnia Poznań. W każdym mieście znajdują się sklepy zielarskie, które oferują tego typu preparaty. A jakie zioła będą najbardziej skuteczne?

Szczeć pospolita – Dipsacus Fullonum

Pierwszym ziołem wspomagającym walkę z boreliozą jest szczeć pospolita, która – dzięki obecności flawonoidów, alkaloidów i saponin – wykazuje działanie przeciwzapalne i bakteriobójcze. Dzięki temu szczeć pospolita może być stosowana przy wszelkich dolegliwościach reumatycznych.

Koci pazur – Vilcacora

Koci pazur to zioło zawierające spore ilości garbników i związków fenolowym. Dzięki nim roślina wykazuje działanie przeciwzapalne, a dodatkowo może być stosowana w chorobach reumatycznych oraz jako wsparcie układu immunologicznego.

Rdest japoński – Polygonum Cuspidatum

Głównym składnikiem rdestu japońskiego jest związek o nazwie resweratrol. Jest to polifenol, który wykazuje skuteczne działanie przeciwutleniające. Dzięki temu zmniejsza wszelkie stany zapalne, które często występują przy boreliozie.

Pozostałe zioła na boreliozę to między innymi kolcorośl lecznicza, czystek kreteński, brodziuszka wiechowata czy traganek błoniasty – wszystkie one wykazują właściwości przeciwzapalne. Natomiast zioła hamujące bakterie to między innymi orzech czarny czy piołun słodki. Wszystkie te zioła posiada w sprzedaży każdy dobrze zaopatrzony sklep z ziołami.